Murdoch papers toe the party line in Sky row

Rupert Murdoch’s British newspapers have come out in support of his BSkyB takeover bid after every other national news outlet signed a petition opposing the move.

Even the Daily Mail and the BBC have united in telling Business Secretary Vince Cable to block Murdoch’s proposal.
A Times editorial accused BBC director general Mark Thompson of “seeking to gain commercial advantages in league with News Corp’s rivals”.

In the Sun, columnist Kelvin MacKenzie called those opposed “business duds”.

“All the papers – yes, even, disgracefully, pro-business ones such as the Mail and the Telegraph – are ganging up to stop [Murdoch] paying £7 a share for the 60 per cent of Sky he doesn’t own,” wrote MacKenzie.

“The fact that Sky is so successful is due to his three-word mantra: invest, invest, invest. When you look at the list of business duds opposing him, what’s quite clear is they have chosen to survive by three other words: cut, cut, cut.”

MacKenzie added: “It’s hard to know why Vince Cable wouldn’t nod the deal through as Rupert has always run Sky thanks to his near 40 per cent equity ownership and the right he has to pick the chief executive.”

(Sources: The Times, The Sun)

This article appears in issue 257 of Media Digest.

Comments

comments

 

“Before we all sink into a slough of digital dystopian despair, it might be worth considering this: is this a sign of the strength, not weakness, of revelatory journalism in the digital age?”


Charlie Beckett, director of POLIS at the London School of Economics, reacts to news that the UK government forced the Guardian into destroying hard drives that contained information leaked by Edward Snowden.


(Source: POLIS)

 

Subscribe to Media Digest via Email

Enter your email address to subscribe to Media Digest and receive notifications of new stories by email.

Latest Media Industry News, Independent News and Media, UK